Ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Ολοκληρωμένος κατά 75%

Μετά τον Αυτοκινητόδρομο Μορέα, ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου μπορούμε πλέον να πούμε πως είναι ο πιο προχωρημένος σε ποσοστό που φτάνει το 75%. Ο οδικός άξονας ξεκινά από τις Ράχες Φθιώτιδας (στην βόρειο άκρο του Μαλιακού Κόλπου) και καταλήγει στο Κλειδί Ημαθίας σε σύνδεση με την Εγνατία Οδό. Αν τα έργα ξεκινήσουν σύντομα τότε το 2015 θα το δούμε να λειτουργεί στο σύνολο του.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δόθηκαν σε ερώτηση 29 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ την προηγούμενη εβδομάδα στην εταιρεία έχουν καταβληθεί 296,4 εκ.ευρώ που είναι και το σύνολο της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου.

Σε αυτό το ποσό δεν έχει υπολογισθεί ένα έξτρα ποσό 169εκ.ευρώ για την κατασκευή Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης στις 3 σήραγγες στα Τέμπη (συνολικού μήκους 11χλμ). Από αυτό το ποσό έχουν ήδη καταβληθεί (με αποφάσεις του τελευταίου τριμήνου κυρίως) 160,8εκ.ευρώ.

Το συμβατικό κόστος κατασκευής του έργου είναι 850.000.000 και είναι το μικρότερο από τους 4 αυτοκινητόδρομους, ενώ συμπυκνώνεται κατά συντριπτικό ποσοστό στα έργα του τμήματος Ευαγγελισμός-Σκοτίνα που περιλαμβάνει και τις 3 μεγάλες σήραγγες των Τεμπών.

Οι απαλλοτριώσεις έχουν κοστίσει μέχρι σήμερα 44εκ.ευρώ ενώ υπάρχουν ακόμα κάποιες μικρές εκτάσεις που δεν έχουν δοθεί στην περιοχή πριν και μετά την σήραγγα Τ3 στον Πλαταμώνα. Μέχρι σήμερα το Δημόσιο δεν έχει καταβάλλει κάποιο ποσό ως δαπάνη για πρόσθετες εργασίες. Αυτές έχουν οριστεί οι δαπάνες για την μετατόπιση δικτύων ύδρευσης στη Λεπτοκαρυά που διεξάγει ο παραχωρησιούχος.

ΤΟ ΕΡΓΟ
Οι δύο πρώτες σήραγγες στα Τέμπη είναι η Τ1 με 2χλ μήκος και η Τ2 με 6χλμ μήκος. Η Τ2 με την ολοκλήρωση της θα γίνει η μεγαλύτερη οδική σήραγγα των Βαλκανίων και μία από τις μεγαλύτερες σε όλη την Ευρώπη.

Σε αυτές τις σήραγγες έχει ολοκληρωθεί η διάνοιξη και η τελική επένδυση με τις εργασίες να είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο. Το ευχάριστο σε αυτή την είδηση είναι πως όλο αυτό το διάστημα της διακοπής των εργασιών με κυριότερο διάστημα τους τελευταίους μήνες οι εργασίες προχωρούσαν έστω και με μικρούς ρυθμούς με αποτέλεσμα όταν ξεκινήσουν και επίσημα τα έργα να χρειάζονται ένα σχετικά μικρό χρονικό διάστημα προκειμένου να ολοκληρωθούν.

Η ΣΗΡΑΓΓΑ Τ3 ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ
Η Τρίτη κατά σειρά σήραγγα μετά τις δύο συνεχόμενες στα Τέμπη είναι η ονομαζόμενη Τ3 στην περιοχή του Πλαταμώνα. Είναι αυτή που βλέπει κάποιος όταν φτάνει στο τέλος του αυτοκινητόδρομου στην Σκοτίνα, λίγο πριν τον «ανήφορο» προς τον Πλαταμώνα και τον Άγιο Παντελεήμονα.

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στην παρακάτω ηλεκτρονική διεύθυνση.

http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/17663-αυτοκινητόδρομος-αιγαίου-περιμένουν-γκαζωμένοι-στο-πιο-προχωρημένο-παγωμένο-έργοindex.php/autokinitodromoi/uperastikoi/autokinitodromos-aigaiou/item/17663-αυτοκινητόδρομος-αιγαίου-περιμένουν-γκαζωμένοι-στο-πιο-προχωρημένο-παγωμένο-έργο

Πηγή: http://www.ypodomes.com/

Σχόλια